Защо да харчиш? И за какво?

Защо да харчиш? И за какво?Да, и ние си запушваме ушите, когато става въпрос за харчене. Но между харчене и харчене има разлика – това е разликата между инвестиция и прахосване.

Да започнем от най-елементарното – купувай при изгодна цена. Това не означава непременно „намаление”, може да е и добро съотношение цена – качество.

Максимата „бели пари за черни дни” днес има нова интерпретация – „черни пари за бели банки”. Почерняш си живота, за да отделиш някой лев за благоденствието на банките, а в същото време инфлацията не спи. Дали не е по-добре да купиш нещо качествено и трайно във времето? Така че – не загробвай парите.

Избери лимитирана серия. Ексклузивните вещи не са просто материя, те носят друг дух и излъчване. Притежанието им е въпрос на чест и престиж. В случая изхарчените пари могат да привлекат още пари под формата на контакти, уважение и доверие.

Следвай тенденциите. Не е истина, че модата се връща. Използват се някои елементи, но винаги интерпретирани по нов начин. Не можеш да бъдеш модерен с нещо, създадено в друго време. Закон – модата винаги е нова, това е част от нейната същност.

Не се поддавай на манипулации. Не, не става въпрос за рекламите, от тях отдавна знаем как да се пазим – с едно копче на дистанционното. Има обаче една друга, скрита, глобална манипулация. Това е директивата да се стимулира „европейски” пазар. Преведено, това значи наводняване с вносни стоки, произведени в страни като Китай под известни европейски марки. По-старите и по-развитите икономики имаха предимство и се превърнаха в узурпатори. Току – що излюпеният соц капитализъм бавно се задвижи от детска към тийнейджърска възраст, натоварен с комплекси и отдаден на подражанието на „батковците”. Излез от пубертета. Хвърли патериците на западните брандове. Купувай качественото българско на човешка цена и ще те забележат – просветените с добро, останалите – все едно. Бъди сред първите, които ще дефинират българския лукс. Защото висок български стандарт има във всички области – архитектура, наука, театър, кино, мода...Само трябва да го забележим и да похарчим пари за него. Защото истинската причина е инвестиция – в националното.

Емил Арабаджиев Емил Арабаджиев заедно с брат си Младен Арабаджиев е собственик и създател на компанията Денил. Създава характера и философията на марката. Един от първите хора във фешън индустрията, който започна дискусия по темите на модата и създаде собствена медия – онлайн списание за мода на www.denyl.com