Щрак Марийка на портрет...и портрета в коша
Емил Арабаджиев
Да се появиш гола в синоптичната прогноза на „Труд” не изисква особени усилия: първо се събличаш, второ – приятел те снима пред градския фонтан, трето - пращаш до редакцията мейл със снимката и кратък текст (с поне 5 правописни грешки). Славата ти трае точно 12 часа – средния живот на един вестник. Може да имаш късмета образът ти да се задържи в нечия външна тоалетна или да уважи мъжествеността на някой в самотните му нощи. Следващото стъпало – фотосесия в списание, има подобна съдба, с тази разлика, че гланцираната хартия се използва по друг начин в тоалетната – списанията се трупат за WC „библиотеката”.
Вие, които вероятно не пращате голи снимки по вестниците, сигурно сте разрбали, че времето на евтината популярност мина.
Самоцелната еротика, драмите, битовизмите, клюките, кухото позьорство, празната рекламна визия са отживелица. Цени се оригиналът, търси се находчивата идея, уважава се постоянството. Бързата слава е възможна, но е безсмислена, защото не оставя следа. Тя е като леката жена – не избира верния път, своенравна е, не я уважават, идва и си отива и никой не си спомня за нея.
Дори временните финансови постъпления не са имиджови, защото всички разбраха едно – за постиженията се съди от дистанцията на годините. Затова неслучайно големите модни марки пишат на етикетите си годината на своето създаване – залог за натрупвания на идеи, опит, гарант за добър имидж. Ако някой очаква да направи бум на пазара, това означава само наивност. Ако случайността и налучкването на вярната посока му помогнат да се закрепи, то това е за кратко.
Как големите в модата – дизайнери, марки и модни медии, създадоха имидж? Истината е, че това става с къртовски, нечовешки труд. Всяко сериозно начинание започва с оригинална концепция и ясна визия за едно десетилетие напред. Следва привличането на творци и добри професионалисти. От тук нататък имиджът се поддържа с постоянство и всекидневно пълно себеотдаване на всеки от екипа – и най-малкият компромис е стъпка назад. Да създадеш една риза изисква 9 месеца. 36 седмици някой става и ляга с тази идея. Може да ни вярвате, правим го от 20 години.
И така вие, които не пращате голи снимки по вестниците, няма защо да се чувствате извън играта. Няма причина да смятате, че сте прецакани, защото докато влагате време, усилия и енергия, някой се появява в риалити и след това светкавично отваря бутик или ресторант ( и след няколко месеца пак така светкавично го затваря). Постоянството се оценява. Уважават го тези, които са свикнали да гонят смислени цели. И точно те са най-важните клиенти във всяка сфера, защото знаят цената на добрия продукт. Ние рабоитм за тях, всеки ден.
Емил Арабаджиев заедно с брат си Младен Арабаджиев е собственик и създател на компанията Денил. Създава характера и философията на марката. Един от първите хора във фешън индустрията, който започна дискусия по темите на модата и създаде собствена медия – онлайн списание за мода на www.denyl.com
18.11.2010 08:56 - Жена
Радвам се, че някой започва да нарича нещата с истинските имена. Разбира се голяма заслуга за желанието на хората за петминутна слава имат медиите. В България не се говори за хората ,които с труд и постоянство постигат успехи ,а за футболни съпруги ,които чрез своите медийни изяви как безмислено си губят времето, правят реклама на своите съпрузи, или вечните риалити шоута в които всеки е готов да покаже непраното си бельо само за да получи слава, или по национални телевизии се излъчват прочути поп фолк певици, които блестят на подиума със своята демонстративна разголеност ,а не с талант за пеене. Браво на статията .В България има нужда да се толерира труда и постоянството .
18.11.2010 09:46 - Гергана
Много хубава статия.
Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви