Можем ли да останем ексклузивни?
Емил Арабаджиев
 Този въпрос е много актуален за нас българите. Размиването на прослойките обърква онези, които искат да се самоопределят .  Защо са необходими екскулзивните марки и защо така твърдо стоят на модната сцена?
Този въпрос е много актуален за нас българите. Размиването на прослойките обърква онези, които искат да се самоопределят .  Защо са необходими екскулзивните марки и защо така твърдо стоят на модната сцена? 
Безличието и еднообразието противоречи на заложения стремеж за самоизява, който е движещата сила на всяка еволюция и революция. Екскузивните марки са присъщи особено на европейската култура, която е базирана на изявата на индивидуалността и чиято история е белязана от ярки личности и характери.  Затова морето дрехи Made in China никога няма да задоволи афинитета на европееца да бъде специален – и за себе си и за другите.  
Но не само културният контекст предопределя търсенето на специалните брандове. Възрастта също има значение. След като натрупаш опит, информация, самочувствие, капитали, авторитет, рафинираш вкуса и сетивата си, неизменно стигаш до момента, в който просто трябва да имаш най-доброто: най-добрия сервиз, най-добрите консултанти, най-добрите материи, най-добрите кройки. Не си склонен да експериментираш, доверяваш се на препоръчаното и утвърденото в годините. 
Това  е много познато на тези, които са стигнали до етапа, в който го осъзнават и практикуват. За другите едва ли някога ще стане разбираемо. Понякога може да се наложи да изминеш голямо разстояние до Твоя магазин, но това няма значение, най-важно е гардеробът да е от висока класа.  Верен си на марката и я купуваш, защото така доказваш на себе си и на останалите, че принадлежиш на избрания от теб луксозен свят.  Тя е твоят имидж и ти нейният. 
Експериментите са за  студентите, а ширпотребата за  тези, които вечно остават на резервната скамейка на живота.  Екслузивният човек е с усет – придобит или вроден. Той веднага надушва евтинджоса, дори да е маскиран с привидна ефектност. Винаги знае кое трябва да носи и кое не - няма нужда да му се казва, че ерата на косата на среден път , татуировката  бодлива тел и  шушляковият  анцуг е отминала.
 Не само дрехата , но и музиката, парфюмите, прическите  и интересите определят лайфстила и те правят ексклузивен  или не. Светът на ексклузивния човек е просто друга планета.
След като прочетеш този текст, може би ще се замислиш. Ексклузивитетът може да пребори дори манталитета да ходиш в аутлета. Един начин да пречупиш мирогледа си и да се изстреляш в друго измерение.
Не само дрехата , но и музиката, парфюмите, прическите  и интересите определят лайфстила и те правят ексклузивен  или не. Светът на ексклузивния човек е просто друга планета.
След като прочетеш този текст, може би ще се замислиш. Ексклузивитетът може да пребори дори манталитета да ходиш в аутлета. Един начин да пречупиш мирогледа си и да се изстреляш в друго измерение.
 
Емил Арабаджиев заедно с брат си Младен Арабаджиев е собственик и създател на компанията Денил. Създава характера и философията на марката. Един от първите хора във фешън индустрията, който започна дискусия по темите на модата и създаде собствена медия – онлайн списание за мода на www.denyl.com.

























Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви