Можем ли да останем ексклузивни?

Емил Арабаджиев

Можем ли да останем ексклузивни Този въпрос е много актуален за нас българите. Размиването на прослойките обърква онези, които искат да се самоопределят . Защо са необходими екскулзивните марки и защо така твърдо стоят на модната сцена?

Безличието и еднообразието противоречи на заложения стремеж за самоизява, който е движещата сила на всяка еволюция и революция. Екскузивните марки са присъщи особено на европейската култура, която е базирана на изявата на индивидуалността и чиято история е белязана от ярки личности и характери. Затова морето дрехи Made in China никога няма да задоволи афинитета на европееца да бъде специален – и за себе си и за другите.

Но не само културният контекст предопределя търсенето на специалните брандове. Възрастта също има значение. След като натрупаш опит, информация, самочувствие, капитали, авторитет, рафинираш вкуса и сетивата си, неизменно стигаш до момента, в който просто трябва да имаш най-доброто: най-добрия сервиз, най-добрите консултанти, най-добрите материи, най-добрите кройки. Не си склонен да експериментираш, доверяваш се на препоръчаното и утвърденото в годините.

Това е много познато на тези, които са стигнали до етапа, в който го осъзнават и практикуват. За другите едва ли някога ще стане разбираемо. Понякога може да се наложи да изминеш голямо разстояние до Твоя магазин, но това няма значение, най-важно е гардеробът да е от висока класа. Верен си на марката и я купуваш, защото така доказваш на себе си и на останалите, че принадлежиш на избрания от теб луксозен свят. Тя е твоят имидж и ти нейният.

Експериментите са за студентите, а ширпотребата за тези, които вечно остават на резервната скамейка на живота. Екслузивният човек е с усет – придобит или вроден. Той веднага надушва евтинджоса, дори да е маскиран с привидна ефектност. Винаги знае кое трябва да носи и кое не - няма нужда да му се казва, че ерата на косата на среден път , татуировката бодлива тел и шушляковият анцуг е отминала.

Можем ли да останем ексклузивни Не само дрехата , но и музиката, парфюмите, прическите и интересите определят лайфстила и те правят ексклузивен или не. Светът на ексклузивния човек е просто друга планета. След като прочетеш този текст, може би ще се замислиш. Ексклузивитетът може да пребори дори манталитета да ходиш в аутлета. Един начин да пречупиш мирогледа си и да се изстреляш в друго измерение.

Емил Арабаджиев заедно с брат си Младен Арабаджиев е собственик и създател на компанията Денил. Създава характера и философията на марката. Един от първите хора във фешън индустрията, който започна дискусия по темите на модата и създаде собствена медия – онлайн списание за мода на www.denyl.com.