В Япония желаят екзотика и стил

Преди дни завърши най-големият и престижен моден форум в Азия – Japanese Fashion Week. За първи път в тази част на света се представи и българска модна къща - Маркам фешън. Tя бе селектирана за участие в едно от основните събития – WEAREUROPE, съпътстващи Japanese Fashion Week в Токио. Организирано от Европейския съюз и Делегацията на ЕС в Япония, това изложение демонстрира пред местните професионалисти европейските модни тенденции за Есен/Зима 2009/10.
Щанда на Маркам бе посетен от господин Бернард Сендрон, президент на K.K. BCIL Japon, който от 25 години разработва азиатските пазари за най-водещите фирми от Европа, представлявайки компании като Кристиан Диор, Картиер, Пиер Балмен и др. Според г-н Сендрон, шанс за Маркам в Япония е добрата репутация на европейската мода, но истинското предимство на родната фирма са безспорното качество и оригиналност на моделите й, както и изработката им от предимно френски и италиански текстил. Да разговаря с дизайнера на Маркам Николай Бузов, г-н Сендрон бе поканен от г-жа Хелене Ретсинис Сталсбо, аташе към Търговския отдел на Делегацията на Европейската комисия в Япония. Г-жа Сталсбо бе категорична, че посолството ни в Япония трябва да съдейства на предприемчиви фирми като Маркам, за да може българската мода да засили респекта към европейския дизайн.
Представянето на новата колекция Есен/Зима - 2009/2010 за Маркам бе повече от успешно. Бизнесмени от най-голямата търговска корпорация за мода в Япония проявиха специален интерес към българския бренд, посещавайки щанда още преди започване на изложението. Редица основни представители на деловите среди в бранша и водещи модни консултанти коментираха уникалния стил на марката ни и изключителното внимание към детайлите.
За местните медии, отразяващи събитието, един от новинарските акценти беше единствената българска модна къща, представила се някога на толкова професионален подиум в Япония.
Популярният японски моден телевизионен канал „Ластинг Феър” направи репортаж, представяйки Маркам и България като екзотична модна дестинация, и взе интервю от Дарина Пенкова, менаджер продажби на Маркам фешън за Европа и Русия. Един от най-четените и уважавани в Япония модни журналисти, г-н Хироши Танака , също акцентира, че за първи път фирма от България участва в този форум, и предложи Маркам да направи специално ревю в Япония.

Хелене Ретсинис Сталсбо, аташе към Търговския отдел на Делегацията на Европейската комисия в Япония , Бернард Сендрон, президент на K.K. BCIL Japon и Дарина Пенкова, менаджер „Продажби” на Маркам фешън за Европа и Русия

Търговски презентации, преговори и делови разговори - част от ежедневието на модния форум.

Впечатляваща, интригуваща и перспективна е комбинацията от отлични френски и италиански платове и български дизайн. В лицето на главния дизайнер, г-н Николай Бузов, японските гости на изложението се възхитиха не само моделиера, но и на твореца-художник.

Господин Jun Ota, директор на Con.cept.re, бизнес ориентиран вносител на модна конфекция от Европа коментира колекцията на Маркам заедно с Дарина Пенкова.


Японки, гостенки на Tokio Fashion Week и…

...господин Николай Бузов, очакващият ги дизайнер...

...и първата японка, облечена от Маркам фешън!