Етикетът на продавача
Емил Арабаджиев
- Добър ден!
- Добър ден.
- Добър ден...
Поздравът е еднакъв, но начинът, по който е казан, може да ви накара дълго да останете в магазина или веднага да си тръгнете.
Да, има такава професия – продавач. Нещо повече – това не е професия за всеки и талантите в нея се срещат точно толкова рядко, колкото и в другите области. Съчетава разнопосочни умения и качества – психология, актьорско майсторство, търговски нюх, балансиран темперамент. Ключова е за успеха на марката.
Продавачът минава дълъг курс по етикет. Този вид обучение е особено дефицитно и ценно, защото не се предлага наготово в училища и универститети. Трябва сам да си го вземеш - в магазина, от по-опитните продавачи, от мениджъра, от клиентите, от стандартите на бранда. Отнема години да усвоиш занаята на ниво.
Какво повелява етикетът на продавача? Ето кратка извадка от кодекса на Академия Денил:
Правило първо - бъди полезен на клиента.
Правило второ – не досаждай, но и не се скатавай в ъгъла.
Бъди по-информиран от клиента, но не го демонстрирай.
Проявявай разбиране и търпение към лошите дни и характерите на клиентите.
Бъди позитивен, каквото и да се случва.
Спазвай дистанция, но без студенина.
Бъди почтителен и уважителен, но не за сметка на собственото си достойнство.
Бъди честен с клиента и той ще се върне при теб.
Забрави думите "нямаме" и "не знам".
Ако усетиш, че магазинът може и без теб, по-добре подай оставка. Това не е твоята професия.
Ако клиентите знаят името ти и с влизането питат за теб – значи целта на Академия Денил е изпълнена.
Емил Арабаджиев заедно с брат си Младен Арабаджиев е собственик и създател на компанията Денил. Създава характера и философията на марката. Един от първите хора във фешън индустрията, който започна дискусия по темите на модата и създаде собствена медия – онлайн списание за мода на www.denyl.com
Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви