Къде е новината?
Емил Арабаджиев
Новината във фешън индустрията тези дни е, че няма новина. Извън очакването Берлускони и Дарина Павлова да се вземат и това да превърне България в Малката Италия, нищо друго не разгорещява страстите и не подхранва надеждите. Страх от нови идеи, униние и скука по светските партита, културата Азис навсякъде по телевизиите, пълно безсилие на рекламния пазар...Така е обаче само на повърхността. Иначе ври и кипи, развива се лавинообразно. Какво? Животът онлайн, разбира се.
Голяма новина всъщност има. Средната стойност на покупките онлайн у нас се е увеличила почти двойно от 80 на 150 лв, което подсказва, че доверието в този начин на пазаруване се покачва. Наскоро официално тръгна първият български онлайн мол с добра концепция и навигация. Магазините и каталозите в мрежата не само че не са екзотика, а стават задължителен елемент за всяка компания, която предлага нещо на пазара.
Причините за това са кристално ясни:
Като начало, всеки средностатистически човек, работещ в офис, прекарва над 1/3 от времето си онлайн. Всяка информация, включително и тази за нови тенденции и брандове, се открива в интернет за секунди. При това тя е напълно безплатна и актуална – дори всекидневниците не могат да реагират така светкавично на новостите, както онлайн медиите.
Виртуалните магазини спестяват време, притеснения и пари - те са на една мишка разстояние, нямаш усещането, че продавачите измерват дебелината на пачката ти по марката на обувките, които носиш, всички стоки се предлагат с намаление, можеш да ги разглеждаш толкова дълго, колкото искаш, без да си зависим от работото време на магазините. Тук си с анонимност с положителен знак – нищо не пречи да пазаруваш и по пижама. Интернет позволява нови методи на презентация – зум на детайлите, анимация, 3D филми, интерактивност, много по-големи обеми, отколкото позволяват търговските площи.
Индустрията се развива и неугледните албуми с малки, некачествени снимки се превръщат в истински онлайн галерии с необходимия блясък и естетика. Онлайн шопингът е и в актуалния тренд на социална отговорност на бизнеса – пести се от площи, енергия, труд.
Интернет е новата грамотност на младото поколение – учителите по български упрекват учениците, че не пишат правилно, без да си дават сметка, че знанията им, добити в мрежата, в пъти може да надвишават техните собствени, получени преди десетилетия сред прашните книги в библиотеката. Защото за откриването на една страница информация по определена тема в миналото бяха нужни часове и дори дни ровене, а днес – само изписване на ключовата дума.
Младото поколение наистина не чете на хартия, но чете много на екран. Съвсем не е случайно, че през последния месец темите на Денил се четат над 1500 пъти всяка – повече от реализирания тираж на някои списания. Голяма новина всъщност има – животът онлайн тече с пълна сила и ни предстои едно горещо онлайн лято. Поне така планираме да бъде на www.denyl.com
Емил Арабаджиев заедно с брат си Младен Арабаджиев е собственик и създател на компанията Денил. Създава характера и философията на марката. Един от първите хора във фешън индустрията, който започна дискусия по темите на модата и създаде собствена медия – онлайн списание за мода на www.denyl.com
Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви