Zalando навлиза на българския пазар през 2025 г. Какво означава това за българската мода?
В стратегически ход за разширяване на европейското си присъствие, Zalando, водещата онлайн модна платформа, ще стартира дейността си в България през 2025 г. Това разширяване е част от стремежа на компанията да привлече по-широка клиентска база, като разнообрази предлаганите брандове.
Снимка: Depositphotos
През 2024 г. Zalando отчете ръст както в броя на активните клиенти, така и в средната стойност на поръчките, което сигнализира за възстановяване на онлайн пазаруването в Европа след пандемията. За да отговори на по-широка аудитория, платформата добави нови луксозни, козметични и спортни марки. Значително събитие бе ексклузивното партньорство с Diane von Furstenberg за европейския пазар, обявено през февруари 2025 г.
Разширяването на Zalando в България е част от по-широка стратегия, включваща навлизане и в Гърция и Португалия, с което общият брой пазари на компанията става 28. Zalando прогнозира ръст в приходите и брутния обем на стоките (GMV) с 4-9% през 2025 г., като очакваната коригирана оперативна печалба (EBIT) ще бъде между 530 и 590 милиона евро, без да се включва планираното придобиване на About You. До края на 2024 г. броят на активните клиенти на платформата достигна 51,8 милиона, а средната стойност на поръчка нарасна до 60,9 евро.
В значима индустриална сделка Zalando придоби над 90% от капитала на About You, което я доближава до окончателното поглъщане на по-малкия си конкурент. Компанията планира да изкупи оставащите акции срещу парично обезщетение, като окончателните резултати от офертата за поглъщане се очакват на 11 март 2025 г.
Навлизането на Zalando на българския пазар показва ангажимента на компанията да направи модата достъпна за повече клиенти, като същевременно се адаптира към променящите се потребителски предпочитания. Чрез предлагането на богато разнообразие от марки и продукти, платформата цели да затвърди позицията си като водеща онлайн модна дестинация в Европа. Но как ще се отрази това на българската мода? Дали Zalando ще работи и с местни доставчици и модни брандове или ще промотира активно чуждестранни брандове, което ще се отрази на пазарния дял на българските брандове и техните онлайн магазини? Надяваме се българските потребители да останат верни на любимите си български модни дизайнери и брандове!
Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви