Как да продаваме успешно дрехи в интернет?
Днес много рядко се срещат фирми, в това число и магазини, които нямат уебсайт или поне фейсбук страница, в която да предлагат за продажба своите стоки. С популяризирането на различните социални мрежи и увеличаването на достъпа до клиенти чрез тях това е логично. Продажбите през интернет, като резултат, се използват с успех във все повече бизнес сфери, а за дрехи конкретно са изключително подходящи. В нашето забързано ежедневие не винаги имаме времето да отидем през деня до магазина или до мола. Много хора работят на пълен работен ден или дълги смени, при което най-удобният начин за пазаруване на дрехи и други стоки става през интернет – от където онлайн магазините и фейсбук страниците са достъпни за разглеждане и покупка. С увеличаването на нашите продажби, ще увеличим и успеха на нашия магазин. Дали през сайт, фейсбук страница или дропшипинг, всеки магазин за дрехи може да увеличи лесно своите продажби чрез няколко малки хитрости.
1. Намаления
Всички хора обичат да си купуват дрехи, когато цената на етикета/ уебстраницата е задраскана и на нейно място пише по-ниска. Дали намалението ще е само за застояла стока или ще бъде обявено като „пролетно“, „есенно“ и т.н., ще привлече вниманието на потенциалните клиенти. Какъв ще е поводът на намалението няма голямо значение за потенциалните клиенти, важното е да го виждат. На видно място в уебсайта или фейсбук страницата също е добре да се сложи информация до кога е намалението, за да бъдат стимулирани да направят покупка по-бързо.
2. До изчерпване на количествата
Това е една особена хитрост при онлайн продажбите на дрехи. Дали стоката е налична в ограничен брой или не, знаете само вие. Но ако я предлагате до изчерпване на количествата, това предполага, че може да се изчерпи във всеки един момент, да свърши и да не е налична. Което при всички случаи действа доста стимулиращо при вземане на решение за покупка.
3. Подаръци
Също всички хора обичат подаръците. Това е един добре работещ трик как да продаваме успешно дрехи. Подаръците, разбира се, следва да бъдат обвързани с покупка: например, подарък колан към закупен(и) определен(и) модел(и) панталон(и), гривна при закупуването на рокля, колие – към пола, и т.н. Подобен вариант е да обявите, че при покупка на стоки на стойност над Х лв. клиентът ще получи ваучер за пазаруване на стойност Х лв. (ако целите да увеличите продажбата на всички стоки в сайта) или ще получи като подарък конкретен артикул (ако е залежал и искате да си освободите склада от него).
Интересът към подаръците ще се увеличи, ако обявите срок, в който се подаряват (например, само този месец или до конкретна дата от месеца), което да стимулира хората да вземат решение за покупка по-бързо. Ако няма срок, в който се раздават подаръци, защо ще му е на някой да бърза да пазарува?
4. Промоционални пакети
Много добре се комбинират за продажба стоки, чийто функции са допълващи се: например риза/ блуза с пола, рокля със сако, панталон с колан и т.н. Ако имате различни артикули, чиято продажба искате да ускорите, можете да направите ваши си комбинации от две или три стоки, които да пуснете да се продават на намалена цена – отново до изчерпване на количествата. По този начин ще можете да продадете сумарно по-голямо количество дрехи.
5. Аксесоари / допълващи стоки
Можете да увеличите интереса към дрехите, които продавате в интернет, ако сложите към тях допълващи ги продукти – аксесоари, бижута, обувки и т.н. Когато потенциалните клиенти отварят страницата към даден продукт или виждат снимката му във фейсбук, до него да се виждат допълващи го аксесоари, с които той да се съчетава добре. Особено ако продавате дамски стоки, за жените намирането на подходящи аксесоари за дрехите не винаги е лесно, така че по този начин ще привлечете повече от тях като клиенти. Продажбата на дамски дрехи се комбинира добре и с продажбата на детски дрехи, защото жените обикновено са тези, които купуват дрехите на децата си.
Тук е подходящо да споменем, че е важно и подходящото описание на артикулите за продажба. По тази тема можете да прочетете статията ни как да продаваме във фейсбук.
6. Игри и томболи
Това е един много удачен подход за продаване на дрехи онлайн, защото се свързва от хората със забавление, от една страна, и с някаква безплатна придобивка – от друга. А кой не обича подаръците? Много хора се радват, когато могат да си намерят дрехи на по-ниска цена.
Каква да е играта и ако е томбола – какви да са условията, зависи изцяло от вашето въображение. Томболата може да бъде за дреха или малък брой дрехи, които да бъдат подарени на няколко човека, изпълнили определени условия, да речем покупка на стоки от сайта на обща стойност над Х лв. За фейсбук може да направите игра – всеки споделил и коментирал поста, в който са обявени условията по играта, печели ваучер за пазаруване от вашия магазин или конкретен артикул от него. По този начин хората сами ще направят безплатна реклама на страницата ви.
7. Обслужване на продажбите
Без значение дали са онлайн или в магазин, качеството на обслужване е много важно. Ако имате сайт за продаване на дрехи или планирате продажба на дрехи във фейсбук, това означава да си осигурите човек, който да е на линия, за да приема и обработва постъпилите заявки. За този човек е задължително да е грамотен и да умее да работи с хора, особено при продаване на маркови дрехи, защото този вид стока се купува и от определени хора с финансови възможности, които най-вероятно ще имат и завишени изисквания към тяхното обслужване. А колкото по-платежоспособни са клиентите, толкова по-важно е да останат доволни от покупката, за да се върнат обратно в магазина и да станат редовни клиенти.
Надяваме се, че нашата статия ви е харесала и ви е била полезна. Ако е така, харесайте я и я споделете във фейсбук, за да бъде полезна и на вашите приятели, а те със сигурност ще са ви признателни!
08.12.2019 18:09 - Айсел
Искам да си продам дрехите при вас
Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви