Как да продаваме във facebook?

Защо рекламите по телевизията продават? Те създават в нас усещането, че нещо ни липсва, свързват се с нашите потребности, и ни предлагат удовлетворяване на тези потребности. Емоциите, които рекламите по телевизията предизвикват, имат и точно тази цел - да ни провокират към покупка. Много хора не осъзнават как им се допива кафе, гледайки реклама на кафе, или как, отивайки в магазина, посягат точно към опаковката с шампоан, чиято реклама редовно виждат, докато си гледат сериала. И точно това е същността на рекламата - да създаде в нас емоция, която да ни подтикне към покупката на конкретен продукт.

Днес facebook се използва от много хора и поради тази причина е изключително подходящ за реклама на различни стоки и услуги. В тази статия ще бъдат споделени няколко добри идеи можете да започнете да продавате успешно във facebook или да увеличите продажбите си, ако вече сте започнали.

Facebook

1. Facebook страница - началото
Присъствието на даден бизнес онлайн може да се осъществи по този начин. Страницата дава възможност да споделяте информация и да пускате постове за продажба на конкретни стоки и услуги. В нея могат да се въведат адрес на магазина, да се добави карта, уебсайт, имейл, работно време, телефон за контакти, и много удобно - има възможност клиентите да оставят публични отзиви. Много хора днес имат профили във facebook и чрез страница увеличавате броя хора, които ще разберат за продуктите, които предлагате, което потенциално ще доведе и до увеличаване на продажбите. Продажби могат да се правят и през лични профили, но много по-професионално е през страница. Освен всичко друго, страниците предлагат безплатно и статистика, която е много полезна.

2. Какви facebook постове да слагаме?
Разбира се, с продуктите, които предлагаме! Но, това не е достатъчно. Добре е един на всеки няколко поста да бъде малко по-различен. Могат да се споделят информативни статии, свързани с продуктите, които предлагате, например, ако продавате булчински рокли, това могат да са статии за модни тенденции при булчинските рокли, грим, модерни обувки, съвети за красота за жени, диети и изобщо всичко, което по някакъв начин може да бъде интерес на Вашите потенциални клиенти. Също много добре ще повлияят в посока повишаване интереса към Вашата facebook страница постове, които създават настроения - смешни клипове от сватби, забавни вицове за брака и т.н. Чрез тези два вида постове на потенциалните клиенти се подава полезна безплатна информация (Кой не обича безплатните неща?) и се създава настроение, така че те да бъдат привлечени към Вашата facebook страница, защото им осигурява приятно и интересно прекарано време. И, разбира се, все повече ще виждат и постовете с артикули, които се продават.

3. Как да оформим пост за продажба на артикул?
Много по-голям е шанса постът да бъде видян и тези, харесали страницата, да му обърнат внимание, ако има снимка. Може да звучи като нещо елементарно, но хора, които никога не са се занимавали с интернет маркетинг е малко вероятно да са наясно с този факт. Самите снимки е добре да са ярки, с висока резолюция, красиви и да съдържат положителни образи. Черно-белите снимки и такива, на които хората изразяват негативни емоции, действат отблъскващо на повечето хора, поради което е много вероятно самият пост да бъде игнориран. Освен изборът на подходяща снимка, е важно и какви думи ще използваме в поста. Те също трябва да са положителни и да създават положителна емоция. По този начин се увеличава и вероятността за продажба. Разказните, сухи изречения от типа "Това е един от нашите нови модели булчински рокли, които можете да видите в магазина ни на адрес....." няма голяма вероятност да предизвикат значителен интерес. Текстът към пост на продукт, който продаваме, следва да предизвиква емоции в потенциалните клиенти, да създава усещания за нещо, хубаво, което предстои, да изразява идея, концепция, която да се хареса и да бъде желана.

От тази гледна точка един добър пример за текст към пост би бил: "Сватбената музика звучи, а ти вървиш към олтара, за да кажеш "да" на мъжа, който обичаш. Всички погледи са върху теб! Какво ще облечеш, за да получиш възхищението на всички? Най-красивите булки пред 2019 г. ще носят това. Разгледай най-новото ни предложение на линка, за да сбъднеш своята мечта." Разбира се, че всяка жена иска да бъде красива булка и да бъде щастлива. Много по-голяма е вероятността да си купи даден продукт, ако почувства, че той ще удовлетвори тези нейни желания и емоции.

4. Как да наберем последователи на страницата?
Постовете от страницата следва да се споделят в различни групи във facebook според темите на самите постове. Това означава, че човекът, който ще управлява страницата, следва да има личен профил във facebook, да поиска членство в различни групи, където може да споделя постовете от страницата, и да го прави 3-4 пъти в седмицата или, по възможност, ежедневно. По този начин хората във facebook ще започнат да разбират за Вашата страница, да я харесват, да четат и споделят сами постовете от нея, които им харесат, с което се увеличава вероятността продаваните продукти и услуги да достигнат до по-голям брой потенциални клиенти.

Разбира се, сферата на интернет и facebook маркетинга е огромна. Няма как в една статия да се дадат всички възможни полезни съвети, но тези са работещи и като за начало могат да бъдат много полезни. В нашия портал ще продължим да споделяме ще полезни безплатни идеи, така че не забравяйте да отваряте fashion.bg всяка седмица!

Имайте предвид, че една facebook страница може да бъде полезна и да увеличи продажбите Ви, ако се поддържа и използва правилно. Това означава, че е нужно да разполагате с човек, който да се ангажира с нея и да я управлява: да пуска постове всеки ден, да отговаря на въпроси на клиенти, да обработва поръчки, дошли от страницата и т.н. В началото тази дейност може да се извършва от настоящ служител, но с времето, ако успешно се работи със страницата, може да се наложи наемането на човек, който да се занимава само с това или можете да се обърнете към маркетингова агенция, която да управлява Вашата страница.