Към празниците на високи токчета
* Една история за звездите в очите, за приказните феи и за сбъднатите мечти
Влизаме в офиса на Caramella Fashion премръзнали и уморени от пътуването. Централата на модната марка, която продава успешно своите бутикови облекла на три континента, се намира в средата на България – в Стара Загора.
Посреща ни директно Цветомила – главен моден дизайнер на марката и по съвместителство – собственик на компанията. Млада, русокоса, синеока и усмихната. Шок! Ние очаквахме някакво позастаряващо копие на Мерил Стрийп в „Дяволът носи Прада“.
Сядаме на чаша ароматно горещо кафе на удобната мебел в кабинета и започваме разговора. Той е накъсан и динамичен – телефонът й звъни непрекъснато; непрекъснато звънят и други телефони и чуваме едновременно разговори на поне два езика. Разни красиви момичета с компетентент вид час по час пристигат и казват – Цвети, свърши тъмносинята дантела от ликра? Цвети, поръчката за САЩ тази седмица ще закъснее с два дни... Цвети, тук във Facebook питат... Цвети ...
Всеки ден ли е така? – не успяваме да сдържим любопитството си.
Абсолютно всеки ден, включително и неделя – усмихва се Цветомила и пленени от усмивката й съвсем забравяме, че сме пред сериозен собственик на голяма компания – Няма как. Ако искаме да работим, трябва да отговаряме своевременно на желанията на своите клиенти. Нали за тях създаваме колекциите си?
Имате дрехи, които са толкова авторски, че няма нужда дори да се прочете етикетът. Една жена, облечена във ваша дреха, може да бъде различена още по силуета. Как успяхте да развиете този уникален стил на марката, без да изпаднете в изкушението да продавате прави поли за 20 лв?
(Смее се). Никога, никога никога – още от идеята ми за създаването на компания за модни дамски облекла, пред мен не е стояла тази дилема. Нито за момент не съм си представяла, че ще купувам дрехи от някъде в чували, ще им пришивам етикети и ще ги продавам на пет пъти по-високи цени. Създадох първите дрехи на Карамела Фешън такива, че да ги нося самата аз с удоволствие и гордост. Моите критерии се оказаха уважавани от огромна част от жените – и досега ги спазвам!
Интересно – имате рокли с такъв дизайн, че на закачалка изглеждат невъзможни да бъдат облечени. Но веднъж ги облечем, не искаме да ги свалим. Веднъж излязох само защото си бях купила един ваш модел и исках да се покажа на света. В това като че ли има някаква магия?
Магията се състои в нещо много просто за мен – исках да създам дрехи за жената, които да се комбинират и допълват лесно една с друга и които същевременно да я отличават от плоската маса със скучни дрехи в еднакви кройки, ушити от платове със съмнително качество, която шестваше в България преди години.
Твоята компания продава успешно на няколко чужди пазара. Как се случи така, че жените в Европа, САЩ и Русия се оказаха с вкус, сходен на българския?
Първо, качеството на шева и на платовете при нас са безкомпромисни. Експериментираме само с нови кройки и модели, никога – с платове, конци или начин на ушиване на дрехите. На второ място – старателно избягвам цветовете, които са демоде. ДА, съществуват такива – пояснява тя, виждайки недоумението ни – Ние непрекъснато следим световните модни подиуми и съобразяваме колекциите си с модерните линии и тонове в Милано, Рим, Лондон и Париж. Така без сами да забележат, жените, които носят нашите дрехи, са винаги на гребена на модната вълна.
Едно от рекламните лица на марката е ДесиСлава, а в модните среди се говори усилено, че сте харесали една от най-красивите мисис България за представяне на следващата си колекция. По какъв критерий избирате жените, които да представят вашите дрехи?
ДесиСлава е наш чест клиент, както и много от най-очарователните, добре облечени извeстни жени. Не е коректно да споменавам имената им, тъй като те пазаруват онлайн от нас, но мога да кажа, че често се появяват на телевизионния екран. Това ми даде кураж още преди две години да търся за представянето на колекциите си жени, които са успели, красиви и имат позитивно, интелигентно излъчване. Дрехите наистина разкриват най-прекрасно линията си върху позитивни и лъчезарни дами.
(Следва продължение)
Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви