Война на поколенията? Не и да.

Война на поколенията? Не и да.Много майки и бащи биха искали децата да следват техните вкусове и на шестнайсет пак да са с кордели и карирани панталонки. Само че това никога не се получава и войната между поколенията се повтаря. Може ли някой да повярва, че само преди 100 години пра-бабите ни все още не са били чували за високи токове, играли са на хорото с бели фусти и шарени престилки, а пищните форми са били на почит. Малко по-късно шоколадът и чадърът са изглеждали направо революция. Още малко по-късно, в обозримото минало, шопинг се правеше само по време на задгранични командировки, а бримките на чорапогащите се „ловяха” в специални ателиета. Днес имаме по 50 чифта обувки и нова чанта всеки месец, а децата познават модните марки още преди да са научили азбуката. В този шеметен порядък на промени, няма как пропастта между поколенията да не се отваря все по-широко. И ако в първия учебен ден виждаме децата си облечени точно така, както бихме искали, по-късно губим контрола и битката. Безнадеждно ли я губим все пак? Не и да. Наивно е да смятаме, че можем да определяме гардероба на младите. Може обаче да ги възпитаме преди да навършат 16г. Да им кажем, че да си привлекателен е едно от най-важните неща в живота. Да ги спасим от комплексите. Да им внушим желанието да изглеждат винаги добре и смелостта да бъдат индивидуалности. Да им обясним, че няма грозни и хубави, има зле поддържани и добре поддържани мъже и жени, сполучлив и несполучлив стил, харизма и лиспа на такава. Да ги запознаем с красотата – в изкуството, в природата, в града. Колкото до вкуса – няма как да го „възпитате”, той се формира всяка минута - от първата играчка над люлката. Ако харесвате своя вкус, може да сте спокойни. На 40 децата винаги започват да приличат на родителите си.

Септември е и всички модни марки се надпреварват да представят колекциите си. Ние обаче решихме да изпратим едно послание към децата и техните родители, защото от там започва всичко в модата: Научете децата да искат да изглеждат добре и да вярват, че могат да го постигнат.

Емил Арабаджиев Емил Арабаджиев заедно с брат си Младен Арабаджиев е собственик и създател на компанията Денил. Създава характера и философията на марката. Един от първите хора във фешън индустрията, който започна дискусия по темите на модата и създаде собствена медия – онлайн списание за мода на www.denyl.com