Наталия Манолова: Успехът на Маркам в Русия се дължи на различния и качествен продукт на компанията

Както всяка есен, така и есента на 2009 година бе изпълнена с динамика и забележителност в представянето на Маркам на територията на Руската федерация. Като любим за марката пазар Маркам отново участва в най-големите изложения в Русия (Текстиллегпром - Москва и Индустрия моды – Санкт Петербург), като остави незабравими впечатления у руската публика.

По този повод разговаряме с Наталия Манолова, която представлява русенската модна компания на руския пазар от 2007 година. Наталия работи в сферата на търговията от 10 години, а от 10 октомври тази година вече е и майка на своя син Антоан.

  Сутиенът се превърна в бижу за 2 милиона евро

Разкажете ни за представянето на русенската компания Маркам на тазгодишните изложения в Москва и Санкт Петербург.

На изложението в Москва, в своя характерен стил, Маркам фешън представи колекцията Лято 2010, която според клиентите на марката се отличава със своя европейски стил и иновативен характер. Правилният избор на цветове, оригиналните и точно подбрани линии, намериха своите нови и зарадваха старите, вече утвърдени клиенти на марката. С помощта на нашите приятели от Тех центъра в Москва беше организирана работна среща с руските търговски структури, на която беше поставено началото на изключително интересно сътрудничество.

За Санкт Петербург може да се разказват много и различни неща, но в началото на октомври градът беше обхванат от една мания - изложението Индустрия моды. Ползващо се с изключителната подкрепа на правителството на Руската федерация, обединяващо в себе си много известни брандове, изложението в Санкт Петербург е една удобна възможност да покажем марката пред нова публика и да намерим своите нови приятели. За нас беше изключително приятен големият медиен интерес към облеклата на Маркам. Изключителното представяне на Маркам в Петербург ни показа, че работим в правилната посока и сме уцелили ритъма на модата.

От кога фирма Маркам е представена на руския пазар?

Дейността на Маркам Фешън на руския пазар стартира през 2004 година с участие на изложението СРМ, на което след положителната оценка от страна на руските представители на фешън индустрията, Маркам сключва първите си договори за доставка за руския пазар. Фирмата е постоянен участник на последвалите представяния на българските текстилни предприятия на най-крупното изложение за мода, като неизменно акцентира върху българския произход на продукцията си, позиционирайки се във висок и среден сегмент, в конкуренция със страните - законодатели в модата – Италия, Франция и други. На последното издание на СРМ Маркам Фешън бе определена от организаторите да закрива модните ревюта, провеждащи се в рамките на модното събитие, което е безспорно доказателство за високата оценка на продукцията на фирмата от местните представители на фешън индустрията. Маркам фешън участва ежегодно и в изложенията Индустрия моды - Санкт Петербург, СПМ – Москва, Текстиллегпром – Москва.

Как една българска марка успява да завоюва своето място в държава с традиции в модата и на какво се дължи този успех? С много упоритост, правилно инвестиране и качествен продукт на конкурентни цени. А успехът на Маркам се дължи на различния и качествен продукт, на правилното позициониране в точната пазарна ниша и не на последно място на упоритостта на собственика Камен Обрешков, който, дори в състояние на криза на пазара, винаги има своите оригинални и нестандартни решения.

Какво предстои от тук нататък да се случва с Маркам на руския пазар?

Очаква ни много работа. Нашите усилия са насочени главно към регионите на Русия. Планираме през 2010 година да направим Маркам Фешън Тур в десет региона на Руската федерация, с помощта на партньорите ни от Руска текстилна асоциация. Пред нас е и новият ни проект, в рамките на който в началото на февруари 2010 година в Санкт Петербуг ще бъде организирана презентация на марката пред елитна публика, с много приятни изненади и изключително шоу – запазена марка на Маркам Фешън.

Интервю Искра Пулин
сп. СЕДМИЦАТА