Българка е включена в Енциклопедия за световно наследство
Милена Атанасова, която е дизайнер в международната висша мода, художник и преподавател, наскоро беше включена в Енциклопедия за световно наследство. Българката, която е работила с Аликзандър Макуин, Стела Макартни и получава комплименти от самия Карл Лагерфелд за своя мастер клас в Париж, фигурира в списъка на творците със забележително цялостно творчество, а биографията й може да бъде прочетена на 17 езика. Дамата, която дели времето и експертната си дейност между Париж и София, е единствената българка в супер престижното издание, което се смята за най-пълното досега. В него има статии, речник, електронни книги, списания и документи - уникален извор на информация за студенти, изследователи и любопитни читатели за миналото и настоящето.
Милена Атанасова е от най-утвърдените теоретици и практици във висшата мода и изящните изкуства във Франция – дизайнер, художник, консултант и преподавател в Студио MVL - престижният частен професионален институт, от който всяка година излизат дипломирани експерти от различни националности. Мастер класът на Милена "Моден дизайн, маркетинг и стратегии" се провежда три пъти през годината и е запазена марка в гилдията. От 2018-а в програмата на българката са включени „Дизайн и стил – мъжка мода". Самата тя е участвала в осъществяването на първата колекция за силния пол на „Аликзандър Макуин" и в колекциите „Ланвен".
- Госпожо Атанасова, как разбрахте, че сте вкючена в Енциклопедията за световно наследство?
Новината пристигна в института, след което бях информирана.
- Каква е целта на енциклопедията?
Енциклопедията за световно наследство е най-голямата и най-пълната енциклопедия, съставяна някога. Енциклопедията за световното наследство включва големите общи енциклопедии от миналото и настоящето, както и всички видове оригинални произведения. Целта на енциклопедията е да събира знания и да ги разпространява по целия свят и да ги предава на онези, които ще дойдат след нас, така че работата на предходните векове да не стане безполезна за следващите векове и така че нашето потомство, ставайки по-добре обучено, в същото време ще стане по-добродетелно и щастливо, и че ние не трябва да умрем, без да оказваме услуга на човешкия род.
Милена Атанасова
- Разкажете ни за вашата авторската техника "Рисуване на Вивалди", която е представяна и в Париж.
Това се случи през 2012 година на първата ми самостоятелна изложба на която представам моята авторската техника ‘’Рисуване на Вивалди’’. Това е техника за рисуване и изграждане на текстура, която изобретявам и въвеждам.
Изложбата е в памет на майка ми и се нарича ‘’Хармония на сезоните’’,която представям в Париж в Галерия де Коломбие в първи арондисмент. Вдъхновението идва от това, че бяхме четири деца - като четирите сезона на Вивалди. Въвеждам техниката ‘’ритмичен релеф’’ в която движението на четката се извършва според ритъма и такта на музиката на четирите сезона. Идеята идва от това да заместя лъка за цигулка с четката и шпатула за рисуване от където се формира ритмичен релеф. В интервюто по вереме на изложбата, обяснявам подробно за мисловния процес, чрез който създавам и формирам техниката. От същата техника създавам и индивидуални текстури.
Изложбата е отразена и влиза в постоянния френски Официален представителнен каталог "Каталог Галерии и Музеи" , където присъстват и модните ми илюстрации.
Две от картините от „Хармония на сезоните“ влязоха в каталога и на аукционната къща „Друо“.
- Разкажете ни повече за своята кариера. Кога отидохте в Париж и как започнахте своята модна кариера там?
Това се случи преди двадесет години. Вече бях развила кариера като моден дизайнер, тук в България и всичко вървеше брилянтно, но за съжаление съдбоносни, много тъжни събития ме накараха да прекъсна всичко. Загубих брат си и съпруга ми един след друг и предприемане на категорична промяна беше абсолютно необходимо. Видях себе си и всичко по съвсем различен начин. Тъкмо бях получила предложения от Париж и от Ню Йорк. Трудно ми беше да се отделя на прекалено далечно разстояние - мисълта ми оставаше в България и затова се преместих в Париж, където дълги години бе живял и учил моят дядо. В началото усъвършенствах езика и изучавах традициите и културата на френското общество. Смених и професионалната посока. Изучавах средновековна архитектура и паралелно - вътрешна архитектура. Имах възможността да работя по много интересни и успешни проекти. Моите професори в института, в който учех, обаче бяха единодушни, че имам потенциал като моден дизайнер, който не трябва да погубвам. Възложиха ми проект по изследването на символиката в облеклото, към който по-късно написах авторска теза. След обучението по архитектура, веднага започнах обучение към института за изкуства и дизайн "Дюпере".
- Как започнахте да работите за големи имена като „Аликзандър Макуин", Стела Макартни, „Живанши“?
На едно събитие, организирано от елита на Париж се запознах с моя първи артистичен агент - дама, която ме представи в известни модни къщи в Париж. От „Диор“ ми предложиха дългосрочен договор – но се наложи да откажа, тъй като вече бях приела да работя в седалището на „Живанши“ на авеню ‘’Джордж Пети’’ в студиото за Висша мода. След това ме поканиха в „Ланвен“, също в седалището на модната къща, където се запознах и с Албер Елбаз , а след това участвах в първата колекция на Стела Маккарни - и от там веднага ми предложиха да се включа в колекциите на Александър Маккуин, където останах няколко поредни години.
- Какви са вашите цели в момента?
Много новости предстоят. Модата е една от най-мощните световни индустрии. Творчеството в модата е вечен отскок! Безкраен свят на чудесата. Ще се възползвам от моите творчески търсения като художник и дизайнер за създаването на още силуети, текстури и хармонии.
Продължавам развитието на различни творчески проекти, както и подготвям нови концепции за изява,в които моите студенти и последователи ще могат да се ситуират. Паралелно ще продължавам да предавам обема на моя опит и знания от Висшата мода на всички, които обичат света на модното изкуство.
Модел ©mylenaatanassova / Фотограф Красимир Свраков
Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви