Какво не обича българинът
Емил Арабаджиев
Че българите сме негативни и думичката „не” определя битието и съзнанието ни е широко известна истина, до която лесно достигат дори временно пребиваващите чуждестранни туристи. Достатъчно е само да се огледаш – много рядко ще видиш усмихнато лице. В повечето случаи изражението, жестовете, гласът, дори облеклото казват „Не!”.
Българите мразим почти всичко, но има неща, които особено не обичаме. Като например да си плащаме за паркинг, да плащаме вход за заведение, да плащаме софтуер, теглене на филми и музика, да си плащаме заемите на приятели. Не обичаме също да даваме бакшиш и да спазваме правилата – особено за движение, не обичаме да виждаме, че на съседа му е добре, не обичаме да си мием колите...списъкът е дълъг.
Когато става въпрос за мода, отново нещата, които мразим, са повече, показват дългогодишни онлайн анкети и маркетингови проучвания на Денил. Като начало, не обичаме да даваме пари за оригинала, предпочитаме ментетата. Не обичаме да си купуваме парфюми, бижута и аксесоари, въобще „глезотии”, които смятаме, че трябва да ни подаряват. Не обичаме на дрехите ни да пише нещо, което ни свързва с България – например Vitosha Boulevard, вместо това си слагаме тишърт с Boston Garden. Не обичаме да ни дават акъл, как да се обличаме, гримираме и фризираме, въпреки че има хора, на които това им е професията. Не обичаме също да си сменяме всеки сезон гардероба и съответно да хвърляме или подаряваме старите дрехи, които години не сме носили. Затова гардеробите ни приличат на вехтошарници с експонати отпреди 20 години. Не обичаме да си носим новите дрехи – предпочитаме да ги пазим „за официално” докато излязат от мода.
А на официални поводи, незнайно защо, отиваме неглиже, може би просто, за да покажем, че не уважаваме околните. Не обичаме да си лъскаме обувките – може би защото смятаме, че е безсмислено - нали пак ще се нацапат. Не обичаме да си сменяме прическата според случая. Не обичаме обувки в различен от черния и кафявия цвят, защото смятаме, че една обувка е най-добре „да отива на всичко”. Същото важи и за дрехите – не обичаме модели и цветове, които не се връзват с 99 % от останалото съдържание на гардероба и с които ще изпъкнем – вместо това избираме такива, с които ще се слеем с тълпата. Не обичаме и себе си. Иначе по-често щяхме да си позволяваме да обичаме поне красивите неща в живота – като хубавата нова дреха, например.
Емил Арабаджиев заедно с брат си Младен Арабаджиев е собственик и създател на компанията Денил. Създава характера и философията на марката. Един от първите хора във фешън индустрията, който започна дискусия по темите на модата и създаде собствена медия – онлайн списание за мода на www.denyl.com
16.08.2010 17:10 - Цеци
Не е вярно, че не обичаме оригиналите, просто не можем да си ги позволим ...
16.08.2010 21:25 - glarus
трябва да си много много плиткоумно мозъче за да напишеш подобна стаийка
16.08.2010 21:46 - aahasfer
Е такава тъпотия отдавна не бях чел.
16.08.2010 22:25 - law
Ами всъщност Българинът обича да дава пари за оригинални дрехи също обича да има достатъчно пари, за да плаща за горе споменатите неща, но всъщност това което не обичат да дават на Българина са достатъчно пари, за да покрива горе споменатите такси! Аз със сигурност вече няма да погледна вашите продукти!!! Всичко хубаво ви желая!
17.08.2010 00:13 - Въпросният българин
Обичаме, Господине. Всичко, което изброявате, го обичаме, ама просто нямаме пари.
19.08.2010 08:28 - Keili
Изключително зряла статия-браво!Всичко това колкото и да е тъжно е вярно. Имам магазин и около мен има колеги,които продават евтина китайска стока 80 процента от клиентите им са хора,които имат достатъчно пари,но предпочитат да си вземат една торба боклуци отколкото нещо стойностно и това е така,защото простащината и алчноста се превърнаха в основни национални черти. И стига с това клише,че българина бил беден,колкото е имал преди две години толкова има и днес,глупавите правителствени равносметки за криза , в която ту влизаме ,ту излизаме са смешни,защото ние от 20 години сме си в криза,от която никога не сме излизали. Тъжното,е че във всеки от нас беше насадена идеята-Ужас ,колко съм беден!!! ...а когато си със съзнание на клошар ще се придържаш и към този образ...за жалост!!!
19.08.2010 12:43 - iv
всичко е вярно - браво, страхотна статия
29.10.2012 09:07 - tsveta
За съжаление за тези 2 години и половина нещата не са се променили по отношение на нагласата, че чуждите марки непременно предлагат по-качествени дрехи - не пренебрегвайте българските продукти - гледайте обективно когато сравнявате, дайте шанс на българските производители да правят бизнес в България. Като не могат да продават тук, те изнасят всичко качествено навън и се надяват там да бъдат оценени или поне някой да плати реалната цена за продуктите им.
Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви