Как времето влияе на фешън индустрията

Емил Арабаджиев

Как времето влияе на фешън индустрията Няма нищо по-хубаво от лошото време. Богомил Райнов не е имал точно това предвид, когато е писал своя роман, но все пак тази констатация е съвсем точна, когато става въпрос за продажбите във фешън индустрията.

Вали, студено е, мъгливо е, депресията те натиска. Освен това обувките ти са се разкиснали в дъжда, сакото ти прилича на мокър чувал, а косата ти виси като въжета на шамандура.

Доказано е, че шопинг терапията помага за прогонване на киселото настроение. А и магазините са приятно и уютно място, където ще се почувстваш по-добре, особено когато попаднеш на сговорчиви консултанти. Лошото време е добро време за пазар. А какво да кажем за хубавото. Лятото е в разгара си, кожата е нажежена до червено, всички части на тялото ти се виждат повече. Мислиш много за секс. Ваканцията наближава. Всичко предразполага за необуздан пазар. И ако местата за пазаруването в по-хладните сезони са градовете, то шопинг дестинациите през лятото са на морския бряг.

Как времето влияе на фешън индустрията Малко хора се втурват да избират бански, очила и кърпи преди да пътуват. Повечето правят своя ваканционен пазар на място – спокойно и с удоволствие. Причините за това са много – в курортите има концентрирани повече сезонни стоки, цените са по-ниски, предлагат се неща, които няма да намериш в магазина, в който си свикнал да пазаруваш и това е шанс да промениш с нещо стила си.

За разлика от преди, днес магазините не предлагат само 2 или 4 колекции годишно - големите брандове зареждат нови колекции всеки месец, а всяка седмица обновяват линиите си с нови разработки. Така че нагласата да се пазарува веднъж на сезон отдавна не е актуална. Новите изкушения превръщат шопинга в спорт за всеки ден.

И като стана въпрос за дните - не само атмосферните условия влияят на пазаруването, всеки ден от седмицата е със своя клиентела. Понеделник традиционно се смята за слаб, заради пика в покупките през уикенда. Това обаче не е съвсем така – това е денят, който за много хора е символично начало и затова точно в понеделник решават да сложат нова дреха в гардероба. Вторник и сряда си приличат – дните, в които обиколките са по-скоро познавателни, отколокото продуктивни. Набелязваш нещо и си оставяш ден – два размисъл. Това са дните за пазар на най-заетите и на мъжете, които нямат времето и нервите да пазаруват с голямата вълна през смятаните за пазарни дни четвъртък и петък . Особено петък – денят на майстора, в който скатаните два – три часа отиват за разходки по магазините. Обикновено към набелязаното добавяш и още. И ако четвъртък и петък са дните за лични придобивки, събота и неделя са за семейния шопинг – цялото семейство – за всекиго по нещо.

Как времето влияе на фешън индустрията А как върви пазарът през различните части на деня? Утрините традиционно не са смятани за силни. Умните и опитните шопингманиаци обаче знаят, че това е златно време – магазините все още са подредени, консултантите все още не са изнервени, няма хора. Можеш да пробваш на спокойствие. А и какво по-хубаво от това да започнеш деня с нещо за себе си. По обед са кратките забежки от офисите – времето на спонтанните покупки, скрити зад папките с документи. Една приятна изненада в средата на деня, която може да направи остатъка от работния ден по-сладък. Истинският пазар обаче започва след 17 часа.

Независимо по кое време пазаруваш, прави го. Икономията е майка на мизерията. Може да е с нещо малко, но е важно постоянно да се обновяваш. Нямаш представа как новата дреха променя самочувствието, настроението и излъчването. А може би и начина, по който мислиш. Точно промяната в нагласата, а не малкото спестени пари, ще пребори кризата в твоята микроикономика. Проверено

Как се обличат нациите Емил Арабаджиев заедно с брат си Младен Арабаджиев е собственик и създател на компанията Денил. Създава характера и философията на марката. Един от първите хора във фешън индустрията, който започна дискусия по темите на модата и създаде собствена медия – онлайн списание за мода на www.denyl.com