Munich Fabric Start - устойчивостта, дигитализацита и технологията оформят модата

Панаирът MUNICH FABRIC START, проведен от 3 до 5 септември 2019 г. в Мюнхен, Германия, стартира с допълнителна зала 8 и с разширено портфолио на изложители, за да убеди отново модния сектор във важната рокля на иновационната и информационната платформа. С участието на силно концентрирани теми, нови формати за изложби и множество дискусионни семинари бяха обсъдени водещи теми и лекции, ръководени от експерти. Сега изложението се разпростира в осем зали, като за първи път над 1000 международни доставчици представиха повече от 2000 колекции в категориите тъкани, допълнителни елементи, дънки за Есен /Зима 2020/2021.

Be Global Fashion Network за пореден път посети панаира, за да ви представи най-новите тенденции в модната индустрия.

Изложението стартира с панелна дискусия, водена от международни експерти, „SusTECHability - Как тенденциите и технологиите влияят върху устойчивостта в модата“. Тя се оказа изключително успешна и популярна сред посетителите. Домакини бяха Яна Керн и Алекс Фогт (KERN.Consulting), Ли Еделкоорт (Trend Union), Триша Кери (Lenzing Fibers), Майкъл Стейли-Джоунс (Un Global Compact), Ерик Банг (H&M Foundation), Наташа Франк (EON Group) и Muchaneta Kapfunde (FashNerd.com). Те обсъдиха бъдещето на модата на фона на влиянията от начина на живот и дизайна, устойчивите ресурси и циркулярността, големите данни и изкуствения интелект.

Организаторите са много доволни от резултатите, получени през трите дни на панаира. Регистрирайки малко над 20 300 международни търговски посетители, данните за посещаемост останаха на същото високо ниво от предходното издание през септември 2018 г. В сравнение с изданието на MUNICH FABRIC START през февруари това означава увеличение с малко под 1%. Разпределението на посетителите по държави показва повече посетители от Франция, Великобритания, Швеция, Дания, Китай, САЩ, Южна Африка, а също и от източноевропейски страни като Турция, Словения, Хърватия, Унгария и Словакия. По-малко посетители бяха регистрирани от Германия, Австрия, Швейцария, Холандия и Испания.

Всичко това е поставено на фона на бъдещето на текстилната и модната индустрия, което се определя от нови и изключително сложни въпроси повече от всякога. От една страна, там е многопластовият фокус върху устойчивостта с цялата свързана с нея осъзнатост, чувствителност и отговорност.

От друга страна там са и цифровизацията и технологията като параметър на перспективата, които все повече ще предефинират решенията за продукти и процеси. Подходящи за много сегменти, тези полета се обслужват от MUNICH FABRIC START чрез специфични витрини, задълбочено проучена информация и множество иновации на продуктите, за да отговарят на широк пазар, като по този начин се насърчава основната готовност за диалог. Съдържание, комуникация, връзка. Това ще бъде важно в бъдеще - както потвърждават посетители и изложители отново и отново.

Технологията е новият ключов фактор: от една страна, тъй като цифровизацията означава, че можете да осигурите прозрачността, изисквана от потребителите чрез такива технологии като blockchain; и от друга, тъй като технологичните разработки създават нова визуална естетика и по този начин спомагат за осигуряване на фейслифт.

Нищо чудно, че тогава в KEYHOUSE имаше голям интерес и големи тълпи, когато беше обърнато внимание на технологично взаимодействие, например от KPMG x Microsoft с третото си поколение Hololens за смесена реалност, което предлага изцяло ново пътуване на клиентите; или премиерата на Digital Fabric Lab, която може да съкрати производствените цикли многократно чрез иновативни аналитични процеси.

Наред с комуникацията и дигитализацията, устойчивостта продължава да бъде една от доминиращите теми. Дискусията „Преобразуване на модната индустрия за добро“ с Чарни Магри (Добре ли епично), Оливия Пинок (Моден журналист) бе уважена от множество посетители.

Призивът за устойчиви продукти и съответното прозрачно пестене на ресурси и производство отдавна не е тема на нишата. Това е едно от най-належащите предизвикателства за всички пазари на тъкани и констатации - единодушното изявление както на изложители, така и на посетители в MUNICH FABRIC START. Томаш Вучуревич, собственик на консултантската стратегия Braind, вижда голям потенциал доставчиците на текстилни индустрии нагоре по веригата да изграждат свои собствени марки с помощта на измерими претенции за качество.

За 7-ми път наградата HighTex бе връчена за изключителни постижения в иновативното и устойчиво развитие на продуктите като част от MUNICH FABRIC START. Победител стана RDD Textiles от Португалия, второто и третото място отидоха в Италия: при M.T.T. Spa Manifattura Tessile и Brugnoli.

По време на изложението, изчерпателна и високо специализирана програма от странични събития информира посетителите и изложителите за горещи теми, тенденции и направления в KEYHOUSE, в DENIM DOCK в BLUEZONE и в зоната на REsource. Интересът беше огромен и показва колко спешно е необходима информация, за да се намерят правилните отговори на горещи въпроси.

Fashion Revolution

Fashion Revolution

Fashion Revolution

Fashion Revolution