Онлайн пазаруването на дрехи, обувки и аксесоари все повече навлиза в ежедневието на българите

Онлайн пазаруването на дрехи, обувки и аксесоари все повече навлиза в ежедневието на българитеМодният онлайн клуб за пазаруване Fashion Days за втора поредна година отчита ръст в продажбите, което с натрупване достига близо 5.4 пъти, съобщиха от компанията. Приходите от продажби на Fashion Days България за календарната 2013 г. достигат значителната цифра от 20 594 212 лева, което е знак както за развитието на компанията в страната ни, така и за перспективите на онлайн търговията въобще. По този показател България се утвърждава като втория най-голям пазар в групата на Fashion Days след Румъния, надминавайки много по-големи и силни пазари от цялата група като Полша, Чехия, Унгария и Словакия.

Десетте най-продавани марки дрехи, обувки и аксесоари за 2013 г. във Fashion Days са Calvin Klein, Scholl, Just Cavalli, Furla, Miss Sixty, Triumph, Le Coq Sportif, Desigual, Pepe Jeans и UGG. Освен световноизвестните модни брандове, модният онлайн клуб предлага и продукти на български дизайнери.

Пускането на мобилното приложение на Fashion Days през април 2013 г. доведе и до значителен ръст на покупките през смарт устройства в страната ни. Процентът мобилни продажби за 2013 г. достига 17% от общия брой на поръчките и се очаква да расте още през 2014 г., в унисон с ръста на мобилните продажби в световен план. Най-голямо е нарастването на тези поръчки през последните месеци на годината, като през декември те достигат 22.3%.

Тези финансови резултати на Fashion Days показват, че пазаруването в интернет на дрехи, обувки и аксесоари все повече навлиза в ежедневието на българите със своите неоспорими предимства – бързина, удобство, богат избор и изгодни цени. За последната година по официални данни на НСИ стойността на продажбите по интернет или други мрежи е нараснала до 4 409 млн. лв. спрямо 4 205 млн. лв. през 2012 г. Темповете на ръст намаляват, което отново показва, че капацитетът на онлайн пазара започва да се запълва. Продажбите през мобилни устройства обаче се очаква да продължат да нарастват – като дял от онлайн продажбите въобще и като брой поръчки.

fashion days