Кога жените са отдават на шопинг

Кога жените са отдават на шопинг Жените могат да обвиняват месечния си цикъл за импулсивните и екстравагантни покупки, които са направили, показва проучване.

Учените открили, че десет дни преди цикъла било най-вероятно жените да се отдадат на лудо харчене на пари. Психолозите смятат, че шопингът може да е начин жените в предменструален период да се справят с негативните емоции, свързани с хормоналните промени, които настъпват в тях. Професор Карън Пайн ще представи откритието си пред Британското сдружение на психолозите на заседание в Брайтън по-късно тази седмица. Тя попитала 443 жени на възраст между 18 и 50 г. за навиците им относно харченето на пари. Близо две трети от изследваните 153 жени, които били в по-късен етап от месечния си цикъл, известен като лутеална фаза, признават, че са купували нещо импулсивно, повече от половината заявяват, че са похарчили 25 паунда повече от разумното. Някои от тях заявяват, че са похарчили над 250 паунда повече от разумното и много от тях по-късно изпитват угризения. "Харченето на пари е по-нектонтролируемо, импулсивно и прекомерно при жените в лутеална фаза", кадва професор Пайн от университета в Хертфордшир. "Харченето изглежда е свързано със силни емоции. Те се чувстват стресирани или депресирани и е по-вероятно да пазаруват, за да се ободрят и използват шопинга, за да регулират емоциите си", допълва тя. Другото обяснение е, че жените купуват предмети, които ги карат да се чувстват по-привлекателни около 14 дни преди месечния им цикъл, когато са най-плодовити. Повечето от направените от жените покупки по това време са за разкрасяване, включително бижута, грим и високи обувки. БГНЕС

Лондон / Великобритания