Супербактерия не може да се победи с известните ни антибиотици

Супербактерия се съпротивлява успешно на всякакви известни антибиотици и може да предизвика „тежки" инфекции или дори смърт, се разпространява неоткрита през болничните отделения по целия свят, предупредиха учени в Австралия.

Изследователи от университета в Мелбърн са открили три варианта на резистентната към много лекарства бактерия в проби от 10 държави, включително щамове в Европа, на които не може да се противодейства с каквито и да било лекарства, които понастоящем се намират на пазара.

Супербактерия не може да се победи с известните ни антибиотици

"Започнахме да правим проби в Австралия, но направихме глобална снимка и открихме, че такова е положението в много страни и много болнични институции по света", каза Бен Хаудън, директор на лабораторията за обществено здраве на университетската секциа по микробиологична диагностика.

„Изглежда, че се е разпространила“.

Бактериите, известни като Staphylococcus epidermidis, са свързани с по-известната и по-смъртоносна MRSA.

Намира се естествено върху човешката кожа и най-често заразява възрастните или пациентите, които са имплантирали протези, като например катетри и заместители на ставите.

"Това може да е смъртоносно, но обикновено при пациенти, които вече са много болни в болница ... може да бъде доста трудно да се изкорени и инфекциите да са тежки", каза Хаудън.

Екипът му е изследвал стотици екземпляри от Staphylococcus epidermidis от 78 болници по целия свят. Те открили, че някои щамове на бактерията правят малка промяна в ДНК, което е довело до резистентност към два от най-разпространените антибиотици, често прилагани в тандем за лечение на болнични инфекции.

Друго австралийско проучване, публикувано миналия месец, предполага, че някои болнични бактерии стават все по-поносими към дезинфектантите на основата на алкохол, използвани в болничните отделения.

Хаудън заяви, че проучването му, публикувано в списание Nature Microbiology, показва необходимостта от по-добро разбиране за начина на разпространение на инфекциите.

БГНЕС